Utazási feltételek
1.
A szolgáltatás megrendelésének módjai:
- Ügyfélszolgálati irodánkban személyesen (7624 Pécs, Endresz György u. 2.)
- Telefonon történő egyeztetés alapján: vezetékes 06 72 215-694, mobil 06 30 655-9200
- E-mail-en elküldött megrendelés formájában
- Web oldalunkon, on-line rendelés formájában
Az ügyfélszolgálati iroda nyitvatartási idejében beérkezett megrendeléseket munkanapokon 3-5 órán belül, munkaszüneti vagy szabadnapok esetében legkésőbb 24 órán belül írásban visszaigazoljuk. Amennyiben „írásos” megrendelése nem kerül visszaigazolásra legkésőbb 24 órán belül, kérjük hívja Ügyfélszolgálati irodánkat telefonos elérhetőségeinken.
On-line rendelés esetén az első visszaigazolást a web oldalunk rendszere küldi automatikusan, jelezve, hogy rendelése megérkezett. Ez nem minősül rögzített rendelésnek, tényleges visszaigazolásnak! A rendelés diszpécser által történt feldolgozását követően kerül kiküldésre egy második üzenet, a foglalás tényleges visszaigazolása, mely tartalmazza az utas által megadott információkat és az ELŐZETESEN TERVEZETT pécsi utasfelvételi időpontot. Reptéren történő utasfelvétel esetén tervezett időpontot nem határozunk meg, az érkező járatot várják gépkocsivezetőink. Ezt a visszaigazolást e-mail formájában, az ügyeletes diszpécser aláírásával küldjük a megrendelő e-mail címére.
A tervezett utazás időpontjához képest 72 órán belül leadott „on-line” megrendelés esetén javasoljuk a telefonos egyeztetést is! Egyes időszakokban előfordulhat, hogy a 72 órán belül leadott megrendelés esetén már csak a meglévő megrendelések, a már összeállított fuvarok függvényében tudjuk elfogadni és visszaigazolni a beérkezett rendelést.
2.
Utazás szervezés – Utas értesítése az utazás időpontjáról – Utasfelvétel
A Pécsről történő indulás pontos időpontjáról, az utazást megelőző napon 15:00 és 16:00 óra között sms-t küldünk vagy kivételes esetekben telefonon egyeztetünk. Az üzenet tartalmazza az utas felvétel VÉGLEGES időpontját, a gépkocsivezető nevét és telefonszámát. Amennyiben a megrendelő részére az utazás előtti nap 16 óráig az sms nem kézbesíthető vagy a megadott telefonszám telefonhívással sem érhető el, úgy a megrendelőt terheli a felelősség az esetleges változásokból adódó kellemetlenségekért. Amennyiben a kiküldött sms vagy egyeztetés a fent megjelölt időpontig nem jött létre, kérjük feltétlenül hívja fel a 30/655-9200 telefonszámot egyeztetés céljából, az utazást megelőző nap 17:00-ig! „Minibusz” szolgáltatás esetében a szolgáltató jogosult a folyamatosan beérkező rendelések függvényében a megrendeléskor megküldött, úgynevezett ELŐZETESEN TERVEZETT utasfelvételi időpontot az aktuális utazás előtti napig a megrendelő tájékoztatásával (sms vagy telefonhívás) maximum 1-1,5 órával előrébb hozni. ( rendkívüli időjárás vagy előre nem tervezhető okok felmerülése - pl. törölt vagy módosított járatok – esetén előfordulhat 2 óra ) „Privát Transzfer” szolgáltatás esetén csak a megrendelő vagy az időjárás eredményezte útviszonyok változtathatnak az indulási időponton.
A reptérre érkező utasokat a megrendelésükben előzetesen megadott, illetve általunk folyamatosan ellenőrzött járataik érkezési időpontjában várjuk a repülőtéren. Ezen érkezési időpontokról, mivel azok a légitársaságok okán változhatnak, az érkezést megelőző napon nem küldünk sms-t és nem is egyeztetünk telefonon. A megadott járat adott napi tényleges érkezési időpontjában várakoznak gépjárművezetőink. Ezen tényleges járat érkezési időpontok határozzák meg az utasfelvételi időpontokat a repülőtéren.
22:00 után a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező utasok számára az alábbi telefonszám áll rendelkezésre éjszakai járatváltozás, járatkésés, esetleges járattörlésből származó meg nem érkezés vagy az érkezéshez kapcsolódó problémamegoldás esetére: +36 30 655 9191 Ezen a telefonszámon megrendelés leadására nincs lehetőség.
Amennyiben a repülőgép érkezési időpontja az előre egyeztetett időpontról, másik időpontra módosul, úgy a módosulást legkésőbb 24 órával korábban a megrendelőnek jeleznie kell ügyfélszolgálatunk felé, mert érkező járat változása esetén előfordulhat, hogy az új, módosított időponttól eltérő időpontban tudjuk csak a szolgáltatást biztosítani, a már meglévő járataink indulási idejétől és telítettségétől függően. Amennyiben a felajánlott, új utasfelvételi időpont a megrendelőnek nem felel meg és nem kéri a szolgáltatást, a megrendelés 24 órán túl még törölhető. 24 órán belüli megrendelés törlése esetén, a teljes vételár kiszámlázásra kerül.
A megrendelés során megadott időpont ( indulás/érkezés) költségmentesen lemondható vagy módosítás kérhető 48 órával az utazás tervezett időpontja előtt, kizárólag telefonon vagy személyesen. 48 órán belüli módosítás esetén, a módosításnak alkalmazkodnia kell a már összeállított fuvartervhez, ebben az esetben a módosítás költségmentes. Ellenkező esetben az utazást felár terhelheti, melynek mértéke 50%. A Szolgáltató azonban nem garantálja, hogy akár felár ellenében is minden 48 órán belül érkező módosítási kérelmet teljesíteni tud. 48 órán belüli lemondás esetén a viteldíj 50%-a kerül kiszámlázásra. 24 órán belüli megrendelés törlése esetén, a teljes vételár kiszámlázásra kerül.
3.
Poggyász, csomag, nem szokványos tárgyak, állatok szállítása
Megrendeléskor feltétlenül kérjük jelezni, ha a normál poggyász mennyiségtől eltérő (1 bőrönd+1 kézipoggyász/fő) mennyiségre kell számítani a szolgáltatás teljesítésekor. Ennek felára 1.500Ft/csomag. Amennyiben a tényleges utasfelvétel időpontjában az előre nem jelzett, a normáltól eltérő csomagmennyiség más utasok csomagjainak szállítását akadályozza, az extra mennyiség szállítása megtagadható. Az előre nem közölt extra csomag szállításában igyekszünk segítséget nyújtani, de ennek elsődleges lebonyolításáért az utas tartozik felelősséggel.
Nem szokványos poggyász szállításáért (amennyiben erre az előzetes egyeztetést követően lehetőséget tudunk biztosítani) felárat kell fizetni (pl.: gyerekkocsi, kerékpár, kutya, stb.), melynek díja 1.500,-Ft. Kutya (kizárólag 15kg alatt) és macska csak ketrecben vagy állat hordozóban, felügyelet mellett szállítható!
4.
Utasfelvételi pontok
Az aktuális árjegyzékünkben megadott árak Pécsről, a "találkozási pontokról" illetve az árjegyzékben szereplő leggyakoribb célállomásokról történő indulás és érkezés esetén értendőek. További részletekért kérjük látogassa meg "Árkalkulátor" oldalunkat. Az "Árkalkulátor" oldalon nem szereplő településekről kért indulási és érkezési igény esetén, a lehetőségeket és az árakat előzetesen egyeztetjük a megrendelővel. Budapesti, de a Liszt Ferenc Repülőtértől eltérő címek esetén 6.500Ft felárat számítunk fel.
5.
Menetidő
A menetidő Pécs - Liszt Ferenc Repülőtér távolságon az útviszonyoktól és évszaktól függően átlagosan 3 ( télen lehet 3,5) óra. Az utasfelvétel időpontja ennek alapján kerül meghatározásra. Induláskor több kiállási cím esetén max. 5-10 perces eltolódás előfordulhat.
Tekintettel arra, hogy a „Minibusz” szolgáltatás gyűjtőjáratos rendszerű és az utasok felvétele az „M6 autópálya” és a „6-os út” vonalán történhet, a szolgáltatás teljesítése során a Pécs - Liszt Ferenc Repülőtér és a Liszt Ferenc Repülőtér - Pécs útvonal nem kötött és nem előre meghatározható. Az útvonal minden esetben a megrendelések függvényében kerül meghatározásra. Az elsődlegesen használt útvonal M6 autópálya, másodlagos a 6-os főút.
A reptérre való időben történő megérkezés tekintetében nem vállalunk felelősséget, amennyiben az indulást megelőző napon megküldött utasfelvételi időpont a megrendelő késedelméből 30 percet meghaladó mértékben módosul.
Tőlünk független, általunk nem befolyásolható események (útjavításból, balesetből adódó útlezárás, egyéb akadályoztatás, stb.) következtében előforduló késedelemért felelősséget nem vállalunk. Az ilyen rendkívüli események elhárítása érdekében azonban biztonsági útvonalakat határoztunk meg.
A megrendelt és kifizetett szolgáltatás során társaságunk bizonyítható hibája kapcsán felmerülő károkért kártérítési felelősséget vállalunk. A csomagokkal kapcsolatos, szolgáltatásunk során keletkező esetleges reklamációt, a gépkocsivezető felé jelezni kell. A jelzett problémáról fényképet és jegyzőkönyvet készítünk.
6.
Utasfelvétel/várakozás Minibusz szolgáltatás esetén
Budapestről Pécsre történő utazás során, az egymás után repülőgéppel érkező, „Minibusz” szolgáltatást igénybe vevő utasok megérkezését követően várakozás fordulhat elő a repülőtéren. Az utasok megrendelése során megadott érkezési időponttól, ill. a menetrendtől eltérően – késve vagy korábban - érkező járatok okozta várakozásért a szolgáltatót felelősség nem terheli.
Amennyiben az utas repülőjárata a megadott időponthoz képest késik és a gépkocsinak nem áll módjában a már várakozó többi utas tervezett várakozását követően tovább várni a késve érkezett utasért, úgy a késve érkező utast értesítjük a következő gépkocsink indulási időpontjáról. Ilyenkor a repülőgép késéséből adódó fuvarváltozásnál akár hosszabb várakozás is előfordulhat! A várakozás napközbeni késéseket követően egy-két óra lehet, azonban az éjféli időpont környékére várt, de késve érkezett repülő járatok utasainak a várakozása több órát is igénybe vehet a megérkezésük és a hajnali első járatunk visszaindulásának függvényében. A járatkésésekért felelősséget nem vállalunk, de a késve érkező utasokat minden esetben hazaszállítjuk a következő járataink szabad helyeinek függvényében.
A Budapestre busszal/vonattal megérkező utasok esetében, az általuk megadott, tervezett érkezési időponthoz képest késve történő megérkezés esetén az ebből adódó járat átszervezés okán hosszabb várakozás is előfordulhat.
7.
Kapcsolat felvétel a repülőtéren
Reptérre történő érkezés során utasainkat a gépkocsivezetőink Travel4you feliratú táblával várják az érkezési terminálokban vagy telefonon egyeztetik a találkozást, az utas felvétel pontos részleteit, ha a gépkocsivezető a repülőtér másik terminálján szintén utas felvételt bonyolít. Tekintettel arra, hogy a kettő üzemelő terminálon ( 2/A, 2/B) adott esetben egy időben több utas érkezése is lehetséges, előfordulhat, hogy a gépkocsivezető ennek okán éppen a másik terminálon tartózkodik. A gépkocsivezető megérkezéséig kérjük várakozzon a terminál érkezési területén belül, a Pénzváltó iroda ( Interchange ) közelében. Kérjük, hogy a repülőgép leszállását követően tegyék lehetővé a megrendeléskor megadott utas mobiltelefonszám elérhetőségét, hogy gépkocsivezetőink szükség esetén kapcsolatba léphessenek Önökkel.
8.
A részvételi díj befizetésének lehetséges módozatai:
- Az ügyfélszolgálati irodánkban készpénzben vagy bankkártyával
- Az ügyfélszolgálat által kiállított átutalásos számla ellenében történő, a Travel4You Minibus Kft. OTP Banknál vezetett 11731001-21103861 számú bankszámlára történő átutalással ( átutalással történő fizetés esetén a részvételi díj összegének az indulást megelőző munkanap 10.00-ig meg kell jelennie bankszámlánkon. Az utazást megelőző munkanapig nem rendezett átutalásos megrendeléseket cégünk egyoldalúan törölheti rendszeréből. )
- Az utazás során a gépkocsivezetőnél készpénzben vagy bankkártyával.
- Weboldalunkon online fizetéssel / K&H Bank vásárlói tájékoztató
A részvételi díj megfizetésével egyidejűleg kollégáink az utas által közölt igény alapján e-nyugtát vagy e-számlát állítanak ki, melyet az utas email címére azonnal továbbítanak. Papíralapú nyugta vagy számla kiállítására kizárólag ügyfélszolgálati irodánkban van lehetőség.
Utasaink személyes adatainak védelme a (Travel4you Minibus Kft) és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak ( 2011. évi CXII. törvény).
Utasaink adatait bizalmasan kezeljük és harmadik fél számára nem továbbítjuk, kivéve, ha ez a szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. posta, futárszolgálat). Munkatársaink, partnereink és szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk.
9.
Gyerekülés
Előzetes egyeztetést követően gyerekülést biztosítunk kisgyermek utasaink számára. Kérjük ilyen jellegű igényüket a megrendeléskor jelezni szíveskedjenek ( gyermek súlya, magassága, életkora ).
10.
Utas felelősség vállalása
Az utazás során az utas, az általa harmadik személynek okozott, illetve a Travel4you Minibus Kft. gépjárműveiben okozott kárért, a károsult irányába közvetlen felelősséggel tartozik. Az utas köteles betartani az utazásra vonatkozó szabályokat:
- Az utas akkor vesz részt az utazáson, ha egészségi állapota ezt lehetővé teszi, és nem szenved fertőző betegségben
- Az utas alkohol befolyásoltság alatt vagy drog fogyasztás hatása alatt gépjárművünkben nem utazhat, a beszállást gépjárművezetőnk a többi utas nyugalma és biztonsága érdekében megtagadhatja
- Az utas a gépjárműben szúró-vágó eszközt, lőfegyvert, mérgező illetve maró hatású anyagot nem szállíthat
- Az utas által okozott kisebb szennyezés esetén a takarítási díj 5.000 Ft, komolyabb szennyezés , például ha kárpittisztításra van szükség 15.000 Ft, melyet az utas köteles megtéríteni.
11.
Az utazási feltételek elfogadása
A szolgáltatás a fenti feltételek elfogadásával vehető igénybe. Megrendelő az utazási feltételeket az utazásra való jelentkezésekor és annak elektronikus formában történő megrendelésekor elfogadja. Telefonos vagy az ügyfélszolgálati irodában történő rendelés esetén a részvételi díj kifizetésével és az azt igazoló számla/nyugta átvételével az utas elfogadja az utazási feltételeket. Több személy részére megrendelt szolgáltatás esetén, utastársai nevében is nyilatkozik illetve szerződéseket köt.